TR EN

BLOG > TRENDLER

İş Yaşamınız Dışında PR’ın Gündelik Hayatınızdaki Etkisi

 PR uzmanları zamanlarının çoğunu e-mail yazarak, briefleri düzenleyerek, gazete ve dergilerde müşterilerinin haberlerini takip ederek geçirirler. PR uzmanlarının çoğu, yaşamlarında farkında olmadan zaman zaman PR’ı ofis dışına da çıkarırlar.

                Eğer iş dışında “takip etmek” ve “beyin fırtınası” gibi kelimeleri çokça kullanıyorsanız ya da kuaför randevunuz için ajandanıza hatırlatma ekliyorsanız, PR’ın gündelik hayatınızı da etkilemeye başladığının ve hayatınızın her köşesine işlediğinin farkındasınızdır.

Organizasyon

PR uzmanları planlı olmayı severler. Teslim tarihini (deadline) kaçırmamak, kendinizi ve takımınızı planlı ve başarılı kılmak için olmazsa olmazınızdır.

PR uzmanlarının gündelik hayatlarında da başarılı olmalarının sebebi, rakiplerinden daha yüksek ve daha güçlü bir itibara sahip olmak için temel olarak organizasyon yeteneklerini ve araştırmacılıklarını kullanmalarıdır.

                Hayatınızda kaç defa erkek/kız arkadaşınızla buluşmak için takvimden toplantı daveti gönderdiniz? Belki de siz hafta sonları planlar yapmak için yaratılmışsınızdır.

                Günlük hayatınızda da işlerinizin son durumunu bilmeniz ve onları takip etmeniz, hayatınızı olumlu yönde etkileyecektir.

Konuşma dili ve mesaj yazma yeteneği

                İş hayatınızda kullandığınız kelimeler sizi ofis dışında da yalnız bırakmaz.

                Hiç doğum gününüzü hangi restoranda kutlayacağınız hakkında beyin fırtınası yaptınız mı? Ya da arkadaşınız mesajınıza cevap vermediğinde beyninize “takip et” diye not düştünüz mü? “Beyin fırtınası, takip etmek” gibi kelimeleri iş hayatında o kadar çok kullanıyoruz ki gündelik yaşamımızı etkilememesi imkânsız.

                Mükemmel mesajı elde etme takıntınız yüzünden arkadaşlarınızın gözünde, hoşlandıkları kişilere mesaj atarken gidecekleri ya da patronlarına atacakları e-maillerin taslaklarını yolladıkları kişisinizdir. Çünkü siz mesajların kritiklerini yaparak ve sonuçlarını hesaplayarak düşüncelerinizi aktarırsınız.

Televizyon izlerken ya da kitap okurken gazeteci ve yazar seçmek

                Gazete okurken ya da televizyon izlerken kaç kez “Ben bu adamla bir iş yapabilir miyim?” diye düşündünüz?

                PR uzmanları olarak her zaman bir gazeteci ya da yayıncı ile etkileşim içinde olmaya hazırız. Haberler bizim için sadece haber değil. Haberler, trendleri takip ettiğimiz ve müşterimizle o haberlerle ilgili bir iş yapıp yapamayacağımızı düşünmemize neden olan konular bütünüdür.

                İş yerimizden çıksak bile beynimizin bir parçası hala oradadır. Anlamsız “snap”ler izlerken ya da televizyonda “zap” yaparken her zaman beynimizin bir parçası müşterimize yararlı olabileceğini düşündüğümüz editörleri ve mecraları tarar.

Sosyal Medya

                Sosyal medya adeta sizin ikinci habitatınızdır.

Adeta bir yürüyen analiz algoritmasısınız. Hangi içeriğin hangi saatte en çok etkileşim alacağını çok iyi bilirsiniz. Telefonunuz elinize yapışmış gibidir. Müşterilerden gelen e-mailleri, trendleri, haberleri anında görürüsünüz. Editörleri Twitter’dan ve LinkedIn’den takip etmek, sizi avınıza odaklar ve bu takip çalışmalarınızda kullanabileceğiniz bir şeyler bulmanıza yardımcı olur.  

PR, 09.00-18.00 saatleri arasında yaptığınız bir işten ziyade bir tutkudur.

Müşterinin gözünde herhangi bir kimse “iyi” olabilir. Fakat PR uzmanı olarak mükemmel olmak, 7 gün 24 saati kapsayan işinize olan bağlılığınızla ve daha iyisini elde etmek için işinize sıkı sıkı sarılmanızla mümkündür. 

Sizin hayatınızda PR’ın nasıl bir değeri ve yeri var?

RECENT

  • İş Yaşamınız Dışında PR’ın Gündelik Hayatınızdaki Etkisi

    İş yaşamınız dışında PR’ın gündelik hayatınızı etkileyebildiğini gösteren 4 alan

    SAYFAYA GİT
  • Kelime Dağarcığınızı Neden ve Nasıl Geliştirmelisiniz?

    Canlı kelime dağarcığı sizi yoldan saptırır. Sıkıcı ya da banal birisi olmaktansa, sizi ilgi çekici ve cezbedici yapar. İnsanların kulaklarını şenlendirir. Merak onları teslim alır ve sizden daha çok şey duymak isterler. İçlerini ısıtan sıcak bir kahve gibisinizdir.

    SAYFAYA GİT
  • 2016-Bizi Neler Bekliyor?

    2016-Bizi Neler Bekliyor?

    SAYFAYA GİT