TR EN

BLOG > TRENDLER

2016-Bizi Neler Bekliyor?

 2015′i geride bırakırken yeni yılın bizlere iletişim ve pazarlama alanında neler sunacağını merak ettik ve 2016′da hem takip etmemiz hem de uygulamamız gereken trendleri araştırdık.

2015 ile birlikte zirveye çıkan “kişiselleştirme” trendi, 2016′da alanları ve hedef kitleleri ne olursa olsun tüm markaların kendi işlerine uygulaması gereken bir özellik olacak. J. Walter Thompson Innovation Group Global Direktörü Lucie Greene, 2015′te tüketicilerin kendi hayatlarındaki ilgi alanlarını marka ve tüketim alışkanlıkları ile birleştirdiğini söylüyor ve bunun 2016′da artarak devam edeceğini belirtiyor:

“Eskiden markalar ne kadar arzu edildikleriyle değerlendirilirken şu anda değer sistemleri, yenilikçi yaklaşımları ve dünyayı değiştirmekle ilgili vaatleri üzerinden yargılanıyorlar.”

İlk olarak PR alanında bizi nelerin beklediğini paylaşıyoruz, eylemlerimiz sürecek!

2016′da Gerçekleşmesi Muhtemel PR Trendleri

1. Klasik basın bültenleriyle vedalaşıyoruz: Apple gibi bir marka değilseniz ya da yazdığınız bülten gündemi tamamen değiştirecek nitelikte bir yenilikten veya üründen bahsetmiyorsa, basılı ve online yayınlara toplu halde gönderimi yapılan basın bültenlerini unutun. Dünyaca ünlü girişimcilik dergisi Entrepreneur’e göre bu bülten gönderimleri hem ajansların hem de markaların zamanını ve diğer kaynaklarını boşa harcamaktan başka bir şey değil. Bunun yerine yapılması gereken, ilgili sektördeki etkili isimlerle kişisel ilişkiler kurmak ve onlara “içerik” sağlamak. Aynı zamanda sosyal medyadaki haber yayılım hızını kendi çıkarınız için kullanın. Basın bülteni gönderip takip yapmak yerine haberinizi dijital ortamlardan paylaşın ve bırakın viral olarak yayılsın.

2. Fikir liderliği hiç olmadığı kadar önem kazanıyor: Tüketiciler artık markaların onlara “değer” anlamında ne kattığı ile daha ilgili. Ürünlerin ihtiyaçlarını karşılaması yanında, sosyal anlamda tüketiciye sundukları vaatler ve “insani” imajları da ön plana çıkıyor. Bu nedenle PR ajansları, iletişimini yaptıkları markaların yöneticilerini birer “sözcü” olarak değil “fikir lideri” olarak konumlandırmak zorundalar. Bu fikir liderleri de sadece şirketin hedeflerini ya da başarılarını anlatmak yerine dinleyicilerine eğitici ve etkileşime yönelik içerikler sunmak zorundalar.

3. İçerikleri paylaşma yöntemleri çeşitleniyor: İnsanların internet erişiminin artmasıyla bilgi ve haber paylaşım platformlarının çeşitliliği de arttı. Örneğin Buzzfeed’in önderliğindeki “listing” teması, ülkemizde de Onedio ve Listelist gibi platformlar tarafından popülerlik kazandı; Twitter sayesinde sadece 140 karakter kullanarak habercilik yapılmaya başlandı; Periscope ile herkes dilediği konuda canlı yayın yapmaya başladı. Bu çeşitlilik içinde ajansların müşterileri için ürettiği içerik türlerinin de sabit kalması beklenemezdi. 2016′da PR ajansları tarafından üretilen haber içerikleri bültenlerin ve röportajların çok daha ötesine geçecek. Farklı platformlardaki kullanıcılara ulaşmak ve ilgilerini çekmek için, tek bir kaynaktan üretilen içerikler GIF’lerden videoya, infografiklerden tweetlere onlarca çeşitte artarak karşımıza çıkmaya devam edecek.

4.Online itibarınız her şeyden önce gelecek: Bir marka ya da kuruluş ile ilgili bilgi sahibi olmak istediğinizde ilk ne yapıyorsunuz? Biz söyleyelim, sosyal medya hesaplarına bakıyorsunuz. Emin olun ajans araştırması yapan, ajansınızla ilgili daha fazla bilgiye sahip olmak isteyen kurumlar ya da yöneticiler de aynı şeyi yapıyor. Peki, kendi markanızın itibarını yönetemiyorsanız başkalarına nasıl fayda sağlayabilirsiniz? İtibar yönetimi hizmeti sağladığınız markaların yanı sıra kendi ajansınızın da bu hizmete ihtiyacı olduğunu unutmayın. 2016’da dijitalleşmenin zirveye ulaşacağını düşünürsek, online mecralardaki varlığınız ve itibarınız her zamankinden çok daha fazla önem kazanacak.

RECENT

  • İş Yaşamınız Dışında PR’ın Gündelik Hayatınızdaki Etkisi

    İş yaşamınız dışında PR’ın gündelik hayatınızı etkileyebildiğini gösteren 4 alan

    SAYFAYA GİT
  • Kelime Dağarcığınızı Neden ve Nasıl Geliştirmelisiniz?

    Canlı kelime dağarcığı sizi yoldan saptırır. Sıkıcı ya da banal birisi olmaktansa, sizi ilgi çekici ve cezbedici yapar. İnsanların kulaklarını şenlendirir. Merak onları teslim alır ve sizden daha çok şey duymak isterler. İçlerini ısıtan sıcak bir kahve gibisinizdir.

    SAYFAYA GİT
  • 2016-Bizi Neler Bekliyor?

    2016-Bizi Neler Bekliyor?

    SAYFAYA GİT